Læs indlægget her og blive inspireret til hjemmetræning!

Vi ved jo godt at træning, en aktiv hverdag og Nordic Race er pisse sejt og vigtigt.

Vi bliver dagligt bombet med reklamer, pop-up ads, bus banner og ørecancer af ham den smarte fra salgsafdelingen, som blærer sig med gårsdagens WOD (Crossfit slang for dagens træning ’’workout of the day’’).

Alligevel så er vi ikke særligt begejstret – nærmere ubegejstret – med udsigten til at svede, pruste og stønne i et fitnesscenter ved siden af Kenny fra salg.

Dog så er vi begejstret af tanken om, at komme i bedre form og have et spejl der smiler tilbage til dig, med en lille blinkesmiley.

Hvordan fanden får jeg det der blinkesmiley spejl Martin?

Den måde du kan tabe dig og komme i bedre form, det er at finde noget du faktisk kan holde ud at lave. Hvis du hver gang skal tvinge dig selv til en bestemt træningsform, så kommer du ikke til at holde dette særlig længe – lige meget hvor motiveret du er for at tabe dig.

I bedste tilfælde skal du finde noget som giver dig en begejstrende boblende følelse i maven – ellers i det mindste noget som ikke keder dig ad h til.

Er man helt ny på sin fitness rejse så kan det være virkelig svært, at finde ud af hvad der kan få en i gang og ikke mindst holde ens interesse.

Men den eneste som kan finde ud af det, det er dig!

Du kender dig selv bedre end nogen anden, så det er dig alene der kan finde ud af, hvad der kommer til at drive værket.

Har jeg overhovedet brug for at være mere aktiv?

Hvis ovenstående har fået dig til at tænke ’’hmm, har jeg overhovedet brug for at være mere aktiv – jeg er ligesom ikke dødssyg og Jens fra bogholderi er mere flomse end jeg er.’’

Så er det fint du tænker det, fordi aktivitet kan være hårdt, og som de energibesparende abe urmennesker vi er, så undgår vi alt der er hårdt for os (med mindre det er noget ’50 shades’ gøgl du tænder på).

Men, kan du svare ’JA’ til de 2 næste spørgsmål, så har du brug for at være mere aktiv.

  • Har du et stillesiddende job (mindre end 3-5000 skridt om dagen)?
  • Slår dit hjerte sjældent hurtigere end din hvilepuls i mere end 20 sekunder ad gangen?

Har du 2 ja svar?

Så har du behov for en mere aktiv livsstil.

’’Men Martin, træning er bare ikke en prioritet for mig – JEG HAR IKKE LYST!’’

Okay, hear me out then / læs lige med her 😉

Hjemmetræning og hvorfor det passer netop på dig

1.   Tid er en begrænsning og træning skal ordnes i et snuptag

Turen ned i fitnesscenteret kan være hård og træls. Ikke bare pga. af udsigten til at man skal ned og slæbes igennem stålsalen – men også pga. den skide køretur derned.

Du kommer hjem fra arbejde og klokken er 16.45 og hvis du er heldig, og ingen børn eller andre forpligtelser har, så kan du pakke din taske, ud i dytteren igen og sætte kurs mod et fitnesscenter.

Hvad værre er, så er det også et lortecenter med surt personale, gryntende fyre og snerpede piger og alle maskiner er altid optagede og folk glor på en – dog er der meget renligt. Vi bruger bare et fiktivt center i det her scenario med et latterligt navn, lad os kalde det Fitness World.

Du hader at komme i Fitness World, men det er desværre nærmest den eneste mulighed, det sted du bor.

Der er ligeledes 5! lyskryds på vej dertil og de er altid røde, som gør at turen tager 25 minutter hver vej!

  • Også er der fanme heller ingen parkeringsplads ledig, så du er nød til at parkere 5 minutters gågang derfra (og du holder ulovligt, så du får en parkeringsbøde på 750kr.!)

Når du endelig er færdig skal du lige i bad og vente på at en bruser er fri. Så skal du gå hen til din bil, køre hjem gennem den trælse trafik før du endelig rammer sofaen kl 19.

Så kan du gå i gang med at lave mad, se din yndlingsserie også på hovedet i seng kl 22.

Sleep, train, repeat…..

Ikke særlig tillokkende scenario, når fitness ikke lige tænder en.

Træning derhjemme er en anden sag, og jeg vil få det til at lyde som musik i dine øre, efter de 4 grunde er forklaret.

2.   Penge, penge, penge

Som om ovenstående scenario i vores meget dårlige fiktive fitnesscenter Fitness World, ikke var ulideligt nok. Så skal du faktisk også betale kontingent for at påtvinge dig dette smertelige ritual.

I vores scenario har det fiktive fitnesscenter Fitness World næsten markedsmonopol, hvilket betyder at de langsomt men sikkert opkøber deres konkurrenter og derefter sætter deres ’medlems’ priser op hvert år.

Træning derhjemme koster ikke kontingent.

3.   Der er for meget spildtid og ineffektivitet i fitnesscentreret

Vi blev enige om i punkt 1, at det tager meget tid at tage i fitnesscenteret.

Derudover, så går der også en masse spildtid med selve træningen i centeret.

Først og fremmest så er maskinerne vildt forvirrende, man aner ikke hvad de forskellige apparater gør.

For det andet så er der i vores dårlige fiktive fitnesscenter Fitness World, ALTID propfyldt med mennesker, på lige præcis det tidspunkt du har mulighed for at træne på. Så der er bare en masse ventetid for dig, før du kan komme til at lave dine øvelser.

Så står du og kigger på din telefon og bliver så optaget af den, at du spilder en masse tid på den, i stedet for at træne.

I stedet for en effektiv træning af dine muskler eller puls, bliver det en halvslap, halv forkølet trættende træning.

Træning derhjemme har du fuld kontrol og ingen ventetid eller grund til at kigge på Instagram

4.   Fitnesscenteret er skræmmende

Som nævnt i punkt 1, så er (nogle) folk i fitnesscenteret bare creppy.

Det fiktive fitnesscenter Fitness World er en smeltedigel af mennesker – ligesom Times Square, bare uden de flotte billboards – men den her smeltedigel er knap så opløftende.

Der er altid nogen der skal stirre og glo hårdt på dig.

Det føltes som om de dømmer en for ens udseende, den måde man laver øvelsen på, eller selve den øvelse man laver.

Der værste er, der er også altid en som skal give en elevator blikket i omklædningsrummet.

Derhjemme er der ikke nogen fremmede mennesker, der kan beglo dig.

Hjemmetræning er pisse nice til dig fordi..

For nogen er træning i et fitnesscenter fedt, især i virkeligheden og ikke i det fiktive mylder fitnesscenter Fitness World.

Men for dig som ikke ligefrem elsker træning, så er det bare ulideligt.

Som nævnt i starten af indlægget, så er mit bedste råd at finde noget der kan få dig til at smile, grine eller i det mindste noget du kan holde ud.

Og meget kontroversielt, så anbefaler jeg dig faktisk at prøve hjemmetræning.

  1. Der er ingen transporttid eller dumme lyskryds
  2. Du skal ikke tænke på at finde parkering eller risikere en parkeringsbøde
  3. Du skal ikke betale 280 kr. i måneden for noget du ikke gider
  4. Du skal ikke stå og vente på det bliver din tur
  5. Du skal ikke døjes med snerpede piger i alt for stramt tøj
  6. Du slipper for hidsige gutter som ikke er stærke nok til at putte deres udstyr på plads
  7. Du slipper for at blive overbegloet og dømmende blikke

Derudover, så kan du også sætte maden i ovnen, mens du klarer træningen og når du er færdig og er skide sulten, så er maden klar og du kan få fyldt sækken med det samme!

Har du børn – invitere dem med til hjemmetræningen.

  • Og gider de ikke det, så sætter du dem i gang med deres skide Ipad eller sender dem til at lege udenfor.

Kl 18 er du færdig med træningen og madlavningen er endda også klaret samtidig!

Du har minimum 1 time mere i døgnet til at slappe af, bruge tid på din hobby, børn, nusse nusse med din partner, eller en god gang Netflix (and chill).

Mulighederne er uendelige med den ekstra time du lige har fundet – samt alle de andre nævnte fordele.

Jamen Martin hjemmetræning er ensartet og kedelig!

Hørt! Det kan være pisse kedeligt.

Især hvis man tænker det bare er squat, push up og englehop.

Træningen skal varierende og udfordrende, før det er sjovt – eller i det mindste tåleligt.

Derfor kan jeg på det varmeste anbefale en løsning der hedder PiefitCards Home Edition.

’’Er det dit produkt Martin? Det er fanme snedigt lige at få flettet det ind, i dit ellers så gode indlæg!’’

Tak og ja, det er simpelhent et produkt som jeg har skabt – NETOP TIL DIG!

Jeg har selv været i samme situation som dig – jeg kan dog godt lide at træne i et fitnesscenter (ikke Fitness World), men jeg savnede en god gang hjemmetræning og en inspirerende måde at tilgå det på.

Der er selvfølgelig en masse apps og en masse YouTube videoer.

Hagen ved disse det er, at enten skal man:

  • Oprette en bruger
  • Betale månedligt abonnement
  • Lede efter en YouTube video (og person) som passer til det du vil træne
  • Se 2-4 reklamer per YouTube video

Alt dette mens man skal kigge på sin telefon, undgå at blive distraheret af alle pop-ups og notifikationer.

Træn hvor som helst og når som helst.

Med PiefitCards Home Edition kan du kickstarte din fitness rejse derhjemme.

Piefitcards er fysiske kort med unikke, effektive træninger.

Træningerne er lige til at gå til – det kræver ikke planlægning, dybere fitness viden eller strukturering af program.

Rent praktisk, så er det 12 x 12 cm kort med runde hjørner.

De er super effektive og du kan medbringe kortene over alt.

  • De er lette at have med i jakkelommen, rygsækken, kufferten mv.

Træningerne er tegnet, tilrettelagt og testet, sådan får du den mest optimale træning.

Home edition kortene passer til begyndere og let øvet – men alle kan få gavn af træninger.

Hver træning rangerer fra minimum 5 minutter til 1 time.

Hvert kort viser grundlæggende flg.

  • Information på for-og-bagside
  • Mellem 3-8 øvelser
  • Repetitioner, runder, tid, metode hvorledes øvelserne udføres
  • Sværhedsgrad
  • Hvilken kropsdel der trænes som er kategoriseret via farve
  • QR-kode som skannes og viser en video af øvelserne.
  • Unikt hashtag, så kan du nemmere huske din ynglings træning og bruge #hashtagget, når du skal poste på de sociale medier.

’’Jamen Martin, nu er det for fanden ikke gratis mere’’.

Nej, det er rigtigt – kortene koster penge, men tjek lige det her ud.

Hele 40 x træninger

  • 10 core træninger
  • 10 upperbody træninger
  • 10 lowerbody træninger
  • 10 fullbody træninger

Koster dig kun 299 kr.

Vil du starte lidt mere konservativt, så kan du købe 10 træninger for 99 kr.

Til sammenligning koster 1 time hos en personlig træner oftest som minumum 500 kr.!

  • Jeg vil selv lade dig udregne cost/benefit analysen.

Med de her kort garanterer jeg, at de vil give dig et tiltrængt skub, en gnist og lyst til at træne!

Meget mere lyst end hvis du var i et fiktivt trælst fitnesscenter som hedder Fitness World.

Vil du gerne vide mere om kortene, så trykker du bare på linket her.

https://piefitcards.dk/kategori/home-edition/

Og gider du ikke have kortene er det også helt cool!

Jeg håber i hvert fald det her indlæg gjorde noget for dig, og gav dig en lille gnist i maven.

Ha’ en skøn, skøn dag 😊